ĮTRAUKUSIS UGDYMAS
„Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.
Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija (2006), Europos Tarybos numatyti strateginiai teisingumo švietime įgyvendinimo uždaviniai skatina visose šalyse diegti inkliuzinio švietimo politiką. Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra, kaip pagrindinė Europos Sąjungos organizacija, siekianti tobulinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių švietimo politiką bei ugdymo praktiką, rekomenduoja, kad tarptautinės politikos direktyvoms diegti reikia sistemingo duomenų rinkimo ir jų analizės, įrodymų, kuriais būtų vadovaujamasi įgyvendinant atitinkamas įtraukiojo ugdymo plėtros nuostatas ir uždavinius.
Rekomenduojame paskaityti:
- LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO Švietimo ir mokslo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 14, 28, 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3419
- https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalActPrint/lt?jfwid=16zf71pn6f&documentId=66ae21e02a4611efb121d2fe3a0eff27&category=TAK
- Salamankos deklaraciją dėl specialiųjų poreikių asmenų ugdymo, UNESCO 1994 The Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education, UNESCO, Paris, 1994
- Neįgaliųjų teisių konvencija
- Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra
- Agentūros pozicija dėl įtraukiojo ugdymos sistemų
- Mokytojų rengimas inkliuziniam švietimui. Inkliuzinio švietimo mokytojo profilis, ESUPA 2014m.
- Valstybinė švietimo 2013–2022 metų strategija, ŠMM švietimo aprūpinimo centras, 2014
- Iššūkiai mokyklai: inkliuzijos link. Švietimo problemos analizė ŠMM. 2012, birželis Nr. 6 (70) ISSN 1822-4156 \
- Mokslo leidinys. Specialusis ugdymas.
- Inclusive education for learners with disabilities. Study. European Union, 2017
- Structural indicators for inclusive systems in and around schools / Analytical Report. European Union, 2016
- Evidence of the Link Between Inclusive Education and Social Inclusion: Literature Review, 2018
- A guide for ensuring inclusion and equity in education, 2017
- Universalaus-dizaino-mokymuisi-gaires.pdf
- Įtraukiojo ugdymo rekomendacijos.pdf
INFORMACIJA VISIEMS:
Atnaujinta: 2024-08-08